GRUPO DE INVESTIGACIÓN
E0C1-02 ENSEÑANZA-APRENDIZAJE DEL INGLES
Departamento  DIDÁCTICA DE LA LENGUA Y LA LITERATURA (ESPAÑOL, INGLÉS Y FRANCÉS)
Centro  FACULTAD DE EDUCACIÓN
Dirección Campus Universitario de Espinardo
CP 30100

Investigadores

I.P.(TU)COYLE BLACK, YVETTE
INV.(TU)FEREZ MORA, PEDRO ANTONIO
INV.(PCD)SOLIS BECERRA, JUAN ANTONIO
INV.(AS)ALBALADEJO ALBALADEJO, SARA
INV.(AS)MACIAS CORREDERA, CARMEN BELEN
INV.(AS)VIDAL GARCIA, MARIA DOLORES
INV.(CO)SANCHEZ AUÑON, ESTEFANIA
INV.(COL)ROCA DE LARIOS, JULIO
INV.(PPL)FOUZ GONZALEZ, JONAS
(AS) ASOCIADO, (CO) CONTRATADO, (COL) COLABORADOR, (PCD) PROFESOR CONTRATADO DOCTOR, (PPL) PROFESOR PERMANENTE LABORAL, (TU) TITULAR DE UNIVERSIDAD

Claves

  • AICLE
  • CINE Y LITERATURA
  • ENFOQUE TAREAS
  • INNOVACION CURRICULAR
  • LECTURA Y ESCRITURA
  • OBSERVACION AULA
  • PEDAGOGÍA CRÍTICA
  • PENSAMIENTO DEL PROFESOR
  • PRONUNCIACIÓN
  • RECURSOS DIGITALES

Líneas de investigación

  • NUEVAS TECNOLOGÍAS APLICADAS A LA ENSEÑANZA DEL INGÉS EN PRIMARIA
    • Áreas UNESCO asociadas
    • INVESTIGACION EN EL AULA.-INGLES COMO LENGUA EXTRANJERA
      • Áreas UNESCO asociadas
        • Ling�?ística >> Ling�?ística aplicada >> ENSEÑANZAS DE LENGUAS
        • Pedagogía >> Teoría y métodos educativos >> METODOS PEDAGOGICOS
    • ENSEÑANZA DE INGLÉS POR MEDIO DE TAREAS
      • Áreas UNESCO asociadas
        • Ling�?ística >> Ling�?ística aplicada >> ENSEÑANZAS DE LENGUAS
    • FORMACIÓN INICIAL Y PERMANENTE DEL PROFESORADO
      • Áreas UNESCO asociadas
        • Pedagogía >> Preparación y empleo de profesores >> PREPARACION DE PROFESORES
    • USO DEL CINE Y DE LA LITERATURA EN LA ENSEÑANZA DE LENGUAS EXTRANJERAS
      • Áreas UNESCO asociadas
        • Ling�?ística >> Ling�?ística aplicada >> ENSEÑANZAS DE LENGUAS
    • USO DE LAS TIC Y RECURSOS DIGITALES PARA LA ENSEÑANZA Y APRENDIZAJE DE IDIOMAS
      • Áreas UNESCO asociadas
        • Ling�?ística >> Ling�?ística aplicada >> OTRAS
    • PEDAGOGÍA CRÍTICA APLICADA A LA ENSEÑANZA DE LENGUAS EXTRANJERAS
      • Áreas UNESCO asociadas
        • Pedagogía >> Teoría y métodos educativos >> METODOS PEDAGOGICOS
    • INTEGRACIÓN DE CONTENIDOS Y DE L ENGUA EXTRANJERA EN CONTEXTOS AICLE: UNA PERSPECTIVA TEXTUAL
      • Áreas UNESCO asociadas
        • Ling�?ística >> Ling�?ística aplicada >> BILINGUISMO
    • ENSEÑANZA DE LECTURA Y ESCRITURA EN INGLÉS: PROCESOS Y PRODUCTOS
      • Áreas UNESCO asociadas
        • Ling�?ística >> Ling�?ística aplicada >> ENSEÑANZAS DE LENGUAS
    • ENSEÑANZA Y APRENDIZAJE DE LA PRONUNCIACIÓN DE LENGUAS EXTRANJERAS
      • Áreas UNESCO asociadas
        • Ling�?ística >> Ling�?ística aplicada >> ENSEÑANZAS DE LENGUAS

    Tecnologías y servicios que oferta

    • METODOLOGIAS Y DIDACTICAS DE LENGUAS EXTRANJERAS

    Técnicas y equipos de especial relevancia

    • LABORATORIO DE IDIOMAS
    • TELEVISOR/VIDEO

    Producción científica

    Artículos
    • SANCHEZ AUÑON E., FÉREZ MORA, P. A., MONROY, F. THE USE OF FILMS IN THE TEACHING OF ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE: A SYSTEMATIC LITERATUREREVIEW. ASIAN-PACIFIC JOURNAL OF SECOND AND FOREIGN LANGUAGE EDUCATION, VOL. 8, 1--17, (2023)
    • FÉREZ MORA, P. A. EROTICISM AS THE BODY WITHOUT ORGANS IN DENNIS COOPER'S FRISK: GRAND NARRATIVES, DESIRE AND INFINITY. TEXTUAL PRACTICE, VOL. 37, 0--0, (2022)
    • MANCHON RUIZ R.M., COYLE .Y. INTRODUCTION TO THE SPECIAL ISSUE ON L2 WRITING AND FEEDBACK PROCESSING AND USE IN PEN AND PAPER AND DIGITAL ENVIRONMENTS: ADVANCING RESEARCH AND PRACTICE. STUDIES IN SECOND LANGUAGE LEARNING AND TEACHINF, VOL. 12, 541--550, (2022)
    • ROCA DE LARIOS, J., COYLE .Y., GARCIA MARTINEZ V. THE EFFECTS OF USING COGNITIVE DISCOURSE FUNCTIONS TO INSTRUCT 4TH-YEAR CHILDREN ON REPORT WRITING IN A CLLL SCIENCE CLASS. . STUDIES IN SECOND LANGUAGE LEARNING AND TEACHINF, VOL. 12, 597--622, (2022)
    • ROCA DE LARIOS, J., GARCIA HERNANDEZ F.J., COYLE .Y. A THEORETICALLY-GROUNDED CLASSIFICATION OF EFL CHILDREN¿S FORMULATION STRATEGIES IN COLLABORATIVE WRITING. LANGUAGE TEACHING FOR YOUNG LEARNERS, VOL. 3, 300--336, (2021)
    • FÉREZ MORA, P. A., COYLE .Y., SOLIS BECERRA, J. A. COHESION IN THE NARRATIVE WRITING OF YOUNG EFL LEARNERS: CORRECT AND INCORRECT USE OF LOCAL COHESIVE TIES . ATLANTIS: JOURNAL OF THE SPANISH ASSOCIATION OF ANGLO-AMERICAN STUDIES, VOL. 43, 154--177, (2021)
    • SANCHEZ AUÑON E., FÉREZ MORA, P. A. FILMS FOR EFL: EXPLORING THE PERCEPTIONS OF A HIGH SCHOOL TEACHER. THE INDONESIAN JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS, VOL. 11, 49--59, (2021)
    • MOMPEAN GONZALEZ, J. A., FOUZ GONZALEZ, J. PHONETIC SYMBOLS IN CONTEMPORARY PRONUNCIATION INSTRUCTION. RELC JOURNAL, VOL. 51, 155--168, (2021)
    • FOUZ GONZALEZ, J., MOMPEAN GONZALEZ, J. A. PHONETIC SYMBOLS VS KEYWORDS IN PERCEPTUAL TRAINING: THE LEARNERS' VIEWS. ELT JOURNAL, VOL. 75, 460--470, (2021)
    • FOUZ GONZALEZ, J. TEACHING PRONUNCIATION WITH PODCASTS: PRACTISING PERCEPTION, PRODUCTION, AND PEER FEEDBACK. SPEAK OUT! JOURNAL OF THE IATEFL PRONUNCIATION SPECIAL INTEREST GROUP, VOL. 65, 7--17, (2021)
    • FOUZ GONZALEZ, J., SANCHEZ MUÑOZ A.R. EL ETIQUETADO DE VÍDEO COMO FACILITADOR DEL ANÁLISIS DE LA PRONUNCIACIÓN DE LA LENGUA EXTRANJERA.. REVISTA DE DOCENCIA E INVESTIGACIÓN, VOL. 31, 24--49, (2020)
    • FOUZ GONZALEZ, J., MOMPEAN GONZALEZ, J. A. EXPLORING THE POTENTIAL OF PHONETIC SYMBOLS AND KEYWORDS AS LABELS FOR PERCEPTUAL TRAINING. STUDIES IN SECOND LANGUAGE ACQUISITION, VOL. 43, 297--328, (2020)
    • COYLE .Y., ROCA DE LARIOS, J. EXPLORING YOUNG LEARNERS¿ ENGAGEMENT WITH MODELS AS A WRITTEN CORRECTIVE TECHNIQUE IN EFL AND CLIL SETTINGS. SYSTEM, VOL. 95, 1--14, (2020)
    • COYLE .Y., FÉREZ MORA, P. A., SOLIS BECERRA, J. A. IMPROVING REFERENCE COHESION IN YOUNG EFL LEARNERS¿ COLLABORATIVELY WRITTEN NARRATIVES: IS THERE A ROLE FOR REFORMULATION?. SYSTEM, VOL. 94, 1--12, (2020)
    • FÉREZ MORA, P. A., COYLE .Y. POETRY FOR EFL: EXPLORING CHANGE IN UNDERGRADUATE STUDENTS' PERCEPTIONS. PORTA LINGUARUM. REVISTA INTERUNIVERSITARIA DE DIDÁCTICA DE LAS LENGUAS EXTRANJERAS, VOL. 33, 231--247, (2020)
    • FÉREZ MORA, P. A., COYLE .Y. POETRY FOR EFL: EXPLORING CHANGE IN UNDERGRADUATE STUDENTS PERCEPTIONS.. , VOL. 33, 231--247, (2020)
    • FÉREZ MORA, P. A., COYLE .Y., MAURANDI LOPEZ, A. THE USE OF POETRY FOR EFL: EXPLORING THE BELIEFS OF PRIMARY SCHOOL TRAINEES. REVISTA SIGNOS, VOL. 53, 56--79, (2020)
    • FOUZ GONZALEZ, J. USING APPS FOR PRONUNCIATION TRAINING: AN EMPIRICAL EVALUATION OF THE ENGLISH FILE PRONUNCIATION APP. LANGUAGE LEARNING & TECHNOLOGY, VOL. 24, 62--85, (2020)
    • FÉREZ MORA, P. A. LA PINTURA DE FRANZ KLINE Y MARK ROTHKO EN LA POESÍA DE SEVERO SARDUY: EN BUSCA DE LO IMAGINARIO. REVISTA IBEROAMERICANA, VOL. 85, 167--183, (2019)
    • ROCA DE LARIOS, J., MANCHON RUIZ R.M. LANGUAGE REFLECTION FOSTERED BY INDIVIDUAL L2WRITING TASKS. DEVELOPING A THEORETICALLY MOTIVATED AND EMPIRICALLY BASED CODING SYSTEM. STUDIES IN SECOND LANGUAGE ACQUISITION, VOL. 41, 503--527, (2019)
    • COYLE .Y., CÁNOVAS GUIRAO J. LEARNING TO WRITE IN A SECOND LANGUAGE: THE ROLE OF GUIDED INTERACTION IN PROMOTING CHILDREN'S INTERACTION FROM MODEL TEXTS.. CLIL JOURNAL OF INNOVATION AND RESEARCH IN PLURILINGUAL AND PLURICULTURAL EDUCATION, VOL. 2, 21--30, (2019)
    • FOUZ GONZALEZ, J. PODCAST-BASED PRONUNCIATION TRAINING: ENHANCING FL LEARNERS¿ PERCEPTION AND PRODUCTION OF FOSSILISED SEGMENTAL FEATURES.. RECALL, VOL. 31, 150--169, (2019)
    Comités editoriales
    • Porta Linguarum. Revista interuniversitaria de didáctica de las lenguas extranjeras. ISSN: 1697-7467
      MIEMBRO/S
           YVETTE COYLE BLACK
           AMANDO LOPEZ VALERO
    • EDUCATIO SIGLO XXI. ISSN: 1699-2105
      MIEMBRO/S
           JOAQUIN PARRA MARTINEZ
           MARIA BEGOÑA ALFAGEME GONZALEZ
           ANTONIO MAURANDI LOPEZ
           PEDRO ANTONIO FEREZ MORA
           MARIA DEL CARMEN CEREZO MAIQUEZ
           MARIA GRACIA RUIZ LLAMAS
           CARMEN FERRANDIZ GARCIA
           PEDRO MIRALLES MARTINEZ
           RAMON FRANCISCO ROSARIO MINGUEZ VALLEJOS
           FRANCISCO JAVIER IBAÑEZ LOPEZ
    • Clil Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education. ISSN: 2604-5893
      MIEMBRO/S
           YVETTE COYLE BLACK
    • JOURNAL OF SECOND LANGUAGE WRITING. ISSN: 1060-3743
      MIEMBRO/S
           JULIO ROCA DE LARIOS
           ROSA MARIA MANCHON RUIZ
           YVETTE COYLE BLACK
    • Journal of Second Language Pronunciation. ISSN: 2215-1931
      MIEMBRO/S
           JONAS FOUZ GONZALEZ
    Libros editados
    • KIRKOVA-NASKOVA A., HENDERSON A., FOUZ GONZALEZ, J. ENGLISH PRONUNCIATION INSTRUCTION: RESEARCH-BASED INSIGHTS. 9789027209351, 2021
    Capítulos de libros
    • LOZANO DEL AMOR M., COYLE .Y., FÉREZ MORA, P. A. LITERATURE AND FILM TO EXPLORE FEMINISM IN EFL LESSONS: WHAT STUDENTS THINK 221--240. EN: NEW APPROACHES TO THE INVESTIGATION OF LANGUAGE TEACHING AND LITERATURE. 9781668460207, 2023
    • COYLE .Y. PUTTING WORDS TO MUSIC: USING SONGS IN THE PRIMARY ENGLISH CLASSROOM.127--142. EN: INVESTIGACIÓN E INNOVACIÓN EN DIDÁCTICA DE LA LENGUA Y LA LITERATURA HOMENAJE A DANIEL MADRID FERNÁNDEZ. 978-84-19646-09-5, 2023
    • KIRKOVA-NASKOVA A., HENDERSON A., FOUZ GONZALEZ, J. ADVANCING TOWARDS RESEARCH-INFORMED PRONUNCIATION PEDAGOGY1--14. EN: ENGLISH PRONUNCIATION INSTRUCTION: RESEARCH-BASED INSIGHTS. 9789027209351, 2021
    • COYLE .Y., ROCA DE LARIOS, J. AGE-RELATED DIFFERENCES IN L2 WRITTEN PERFORMANCE AND WRITTEN CORRECTIVE FEEDBACK PROCESSING AND USE125--138. EN: THE HANDBOOK OF SECOND LANGUAGE ACQUISITION AND WRITING. 9780367189853, 2021
    • ROCA DE LARIOS, J., COYLE .Y. LEARNERS ENGAGEMENT WITH WRITTEN CORRECTIVE FEEDBACK IN INDIVIDUAL AND COLLABORATIVE L2 WRITING CONDITIONS81--93. EN: THE HANDBOOK OF SECOND LANGUAGE ACQUISITION AND WRITING. 9780367189853, 2021
    • ROCA DE LARIOS, J., MANCHON RUIZ R.M. PROCESSING OUTPUT DURING L2 INDIVIDUAL WRITING TASKS: AN EXPLORATION OF DEPTH OF PROCESSING AND THE EFFECTS OF PROFICIENCY231--253. EN: WRITING AND LANGUAGE LEARNING: ADVANCING RESEARCH AGENDAS. 978-90-272-0774-6, 2020
    • FOUZ GONZALEZ, J. USING THE ENGLISH FILE PRONUNCIATION APP FOR PRONUNCIATION TRAINING: THE LEARNERS¿ VIEWS65--87. EN: APPLIED LINGUISTICS AND KNOWLEDGE TRANSFER: EMPLOYABILITY INTERNATIONALIZATION AND SOCIAL CHALLENGES. 978-3-0343-3714-4, 2020
    • ALBALADEJO ALBALADEJO S., MAQUILÓN SÁNCHEZ, J. J. ENGLISH LEXICAL ACQUISITION THROUGH THE EXTENSIVE READING TECHNIQUE AND EXPLICIT INSTRUCTION1491--1500. EN: INCLUSIÓN, TECNOLOGÍA Y SOCIEDAD. 978-84-1324-491-4, 2019
    Congresos
    • ROCA DE LARIOS, J., COYLE .Y.
      ADVANCES IN TEACHING FOREIGN LANGUAGES TO YOUNG LEARNERS, LEIPZIG, ALEMANIA, 2022.
      THE EFFECTS OF GENRE-BASED INSTRUCTION ON REPORT WRITING WITH 4TH YEAR EFL CHILDREN IN A CLIL SCIENCE CLASS
    • COYLE .Y., ROCA DE LARIOS, J.
      ADVANCES IN TEACHING FOREIGN LANGUAGES TO YOUNG LEARNERS(ATFLY 2022), LEIPZIG, ALEMANIA, 2022.
      YOUNG CLIL LEARNERS' PERCEPTIONS OF THEIR STRATEGY USE DURING AN ON- LINE WRITING TASK
    • FÉREZ MORA, P. A., COYLE .Y.
      FUTURE CHALLENGES IN EARLY LANGUAGE LEARNING AND MULTILINGUAL EDUCATION, GRANADA, 2022.
      STORYTELLING WITH YOUNG EFL LEARNERS: BEYOND LINGUISTIC INSTRUMENTALITY
    • FÉREZ MORA, P. A., COYLE .Y.
      I CONGRESO INTERNACIONAL DE EDUCACIÓN ARTÍSTICA Y LITERARIA: PROYECTOS INTERDISCIPLINARES A DEBATE, SANTIAGO, 2022.
      EL TEXTO LITERARIO EN LA ENSEÑANZA DE LENGUA EXTRANJERA: HACIA LA MULTIALFABETIZACIÓN. PAUTAS DE IMPLEMENTACIÓN Y PERCEPCIONES DE ESTUDIANTES
    • COYLE .Y.
      31ST CONFERENCE OF THE EUROPEAN SECOND LANGUAGE ASSOCIATION (EUROSLA), FRIBURG, SUIZA, 2022.
      AFFORDANCES OF A MULTIMODAL PROJECT ON CHILDREN¿S FL WRITING IN A CLIL SCIENCE CLASS
    • ROCA DE LARIOS, J., COYLE .Y.
      AAAL 2021 VIRTUAL CONFERENCE, HOUSTON, 2021.
      EXPLORING YOUNG LEARNERS¿ ENGAGEMENT WITH REFORMULATION ON THEIR WRITING STRATEGY USE IN A MULTI-STAGE TASK
    • COYLE .Y., ROCA DE LARIOS, J.
      EUROSLA CONFERENCE (EUROPEAN SECOND LANGUAGE ASSOCIATION), BARCELONA, 2021.
      EXPLORING THE INFLUENCE OF INSTRUCTIONAL CONTEXT ON CHILDREN¿S WCF PROCESSING IN FL AND CLIL CLASSROOMS
    • FOUZ GONZALEZ, J.
      PRONSIG PRE-CONFERENCE EVENT. IATEFL 2021 VIRTUAL CONFERENCE, ONLINE, 2021.
      TEACHING PRONUNCIATION WITH PODCASTS: OPPORTUNITIES FOR PERCEPTION AND PRODUCTION PRACTICE
    • ROCA DE LARIOS J., COYLE .Y., SOLIS BECERRA, J. A., GARCIA MARTINEZ V.
      RESEARCH SEMINAR: ADVANCING RESEARCH IN L2 WRITING AND WCF APPROPRIATION IN PEN AND PAPER AND DIGITAL ENVIRONMENTS: CONTROLLED AND CLASSROOM-BASED STUDIES, MURCIA, 2021.
      THE EFFECTS OF GENRE-BASED INSTRUCTION ON REPORT WRITING WITH 4TH YEAR CHILDREN IN A CLIL SCIENCE CLASS.
    • COYLE .Y., ROCA DE LARIOS, J., SOLIS BECERRA, J. A., GARCIA MARTINEZ V.
      RESEARCH SEMINAR: ADVANCING RESEARCH IN L2 WRITING AND WCF APPROPRIATION IN PEN AND PAPER AND DIGITAL ENVIRONMENTS: CONTROLLED AND CLASSROOM-BASED STUDIES., MURCIA, 2021.
      EXPLORING CHILDREN'S L2 WRITING THROUGH A MULTIMODAL SCIENCE PROJECT
    • MOMPEAN GONZALEZ, J. A., FOUZ GONZALEZ, J.
      12TH ANNUAL PRONUNCIATION IN SECOND LANGUAGE LEARNING AND TEACHING CONFERENCE, BROCK UNIVERSITY (CANADA), 2021.
      USING PHONETIC SYMBOLS IN PRONUNCIATION TEACHING ACTIVITIES
    • FOUZ GONZALEZ, J., MOMPEAN GONZALEZ, J. A.
      12TH ANNUAL PRONUNCIATION IN SECOND LANGUAGE LEARNING AND TEACHING CONFERENCE, BROCK UNIVERSITY (CANADA), 2021.
      FOREIGN LANGUAGE LEARNERS¿ VIEWS AND ATTITUDES TOWARDS THE TYPE OF LABEL USED IN PERCEPTUAL TRAINING: PHONETIC SYMBOLS VS. KEYWORDS
    • SANCHEZ MUÑOZ A.R., FOUZ GONZALEZ, J.
      38TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF THE SPANISH SOCIETY FOR APPLIED LINGUISTICS (AESLA). LINGUISTICS AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE: OPPORTUNITIES AND RISKS., UNIVERSIDAD DE LA CORUÑA, 2021.
      ENHANCING EFL LEARNERS¿ PERCEPTION OF THEIR PRONUNCIATION MISTAKES THROUGH VIDEO TAGGING
    • MORA BONILLA J.C., ORTEGA M., MORA PLAZA I., FOUZ GONZALEZ, J.
      8TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EXPERIMENTAL PHONETICS, GERONA, 2021.
      THE ROLE OF ATTENTION CONTROL AND STIMULI LEXICAL STATUS IN HIGH VARIABILITY PHONETIC TRAINING.
    • ROCA DE LARIOS, J., COYLE .Y.
      AMERICAN ASSOCIATION OF APPLIED LINGUISTICS, ATLANTA, 2019.
      WRITTEN CORRECTIVE FEEDBACK PROCESSING: KEY ISSUES OF DEBATE IN PAST AND PRESENT THEORY AND RESEARCH
    • FOUZ GONZALEZ, J., MOMPEAN J.A.
      6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON ENGLISH PRONUNCIATION: ISSUES AND PRACTICES, SKOPJE, REP. NORTH MACEDONIA, 2019.
      EXPLORING THE POTENTIAL OF PHONETIC SYMBOLS FOR PERCEPTUAL TRAINING.
    Comité organizador y/o científico de congresos
    • ROMERO J., QUESADA L., KEBBOUA N., ARAI T., ASHBY M., BYRD S., CASILLAS J., CEBRIAN J., COLANTONI L., CORTÉS S.., FERRÉ P., FOUZ GONZALEZ, J., FROST D., GARCÍA LECUMBERRI M.L., HAJEK J.., HENDERSON A., ISAACS T., ISEI-JAAKKOLA T., KAWAHARA S., KIRKOVA-NASKOVA A., KOCHETOV A., LEVIS J., MOMPEAN GONZALEZ, J. A., MUNRO M., ORDIN M., PELLEGRINO E., PRIETO P., RALLO L., ROSEANO P., SAN SEGUNDO E., TEAMAN B., THOMSON R., TROFIMOVICH P., VILLEGAS J., WILSON I.
      ISAPH 2021. 3RD INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON APPLIED PHONETICS, TARRAGONA, 2021.
    • MANCHON RUIZ R.M., VALERIE, COLETTE, YVETTE D., ROCA DE LARIOS, J., SOLIS BECERRA, J. A., GARCES MANZANERA A., CRIADO SANCHEZ R.., CEREZO GARCIA, Mª LOURDES., NICOLAS CONESA F., GRIS ROCA J., SANCHEZ LOPEZ A.J., MCBRIDE S., LOPEZ SERRANO S., MELLADO MARTINEZ M.D., GONZÁLEZ CRUZ B., VASYLETS O., ROCK K., SANCHEZ FAJARDO E.
      L2 WRITING RESEARCH SEMINAR: ADVANCING RESEARCH IN L2 WRITING AND WCF APPROPRIATION IN PEN AND PAPER AND DIGITAL ENVIRONMENTS: CONTROLLED AND CLASSROOM-BASED STUDIES, UNIVERSIDAD DE MURCIA, 2021.
    • COYLE .Y., MARÍA MANCHÓN R., ROCA DE LARIOS, J., SOLÍS BECERRA J.A., CRIADO SANCHEZ R.., CEREZO GARCIA, Mª LOURDES., NICOLAS CONESA F., GRIS ROCA J., SANCHEZ LOPEZ A.J., MCBRIDE S., LOPEZ SERRANO S., MELLADO MARTINEZ M.D., VASYLETS O., GARCES MANZANERA A.
      RESEARCH SEMINAR 2021. ADVANCING RESEARCH IN L2 WRITING AND WCF APPROPRIATION IN PEN AND PAPER AND DIGITAL ENVIRONMENTS: CONTROLLED AND CLASSROOM-BASED STUDIES., UNIVERSIDAD DE MURCIA, 2021.
    • SANMARTIN VELEZ J.R., MENA MARTINEZ F.M., STROHSCHEN C., LADRON DE GUEVARA MELLADO, PEDRO LUIS, COYLE .Y.
      XII CONGRESO ACLES. NUEVOS HORIZONTES PARA LOS CENTROS DE LENGUAS. LENGUAS Y TECNOLOGÍA, UNIVERSIDAD DE MURCIA, 2021.
    • MORGANA V., FORCHINI P., FOUZ GONZALEZ, J., HAUCK M., HELM F., KAN Q., LANDER B., MOTTERAM G., MURPHY A., SHRESTHA P.
      INTERNATIONAL SYMPOSIUM CALLMI: WHERE ARE WE GOING?, MILAN, ITALY, 2019.
    • KIRKOVA-NASKOVA A., DUCKINOSKA I., BARAN-LUCARZ M., COUPER G., FRASER H., CARDOSO W., FROST D., FOUZ GONZALEZ, J., HAHN A., HENDERSON A., LEVEY D., LINTUNEN P., MIROLSAW P., ROJCZYK A., SHOCKEY L., TERGUJEFF E., RON T., TROFIMOVICH P., WANIEK-KLIMCZAK E.
      6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON ENGLISH PRONUNCIATION: ISSUES & PRACTICES, SKOPJE, REP. NORTH MACEDONIA, 2019.
    Tesis
    • 009526  THE IMPACT OF THE EDUCATIONAL CLIMATE ON VIOLENCE IN ARAB SCHOOLS IN JERUSALEM FROM THE PERSPECTIVE OF ARAB TEACHERS / EL IMPACTO DEL CLIMA EDUCATIVO EN LA VIOLENCIA EN CENTROS ESCOLARES ÁRABES EN JERUSALÉN DESDE LA PERSPECTIVA DE LOS DOCENTES ÁRABES
      DOCTOR: ALA ELDIN SALHB
      FECHA DE LECTURA: 20/06/2023
      DIRECTOR/ES
           FUENSANTA HERNANDEZ PINA
           JUAN ANTONIO SOLIS BECERRA
    • 009198  IMPROVING THE ENGLISH PRONUNCIATION PROFICIENCY OF UNIVERSITY STUDENTS THROUGH THE USE OF PRONUNCIATION LEARNING STRATEGIES. MEJORANDO EL DOMINIO DE LA PRONUNCIACIÓN EN INGLÉS DE LOS ESTUDIANTES UNIVERSITARIOS MEDIANTE EL USO DE ESTRATEGIAS DE APRENDIZAJE DE LA PRONUNCIACIÓN
      DOCTOR: SARA ALBALADEJO ALBALADEJO
      FECHA DE LECTURA: 30/05/2022
      DIRECTOR/ES
           JAVIER JERONIMO MAQUILON SANCHEZ
           JULIO ROCA DE LARIOS
    • 008935  LA COMPETENCIA LITERARIA EN LA ENSEÑANZA DEL ESPAÑOL COMO LENGUA EXTRANJERA EN ALUMNADO UNIVERSITARIO. UNA INVESTIGACIÓN EN LA ACCIÓN EDUCATIVA
      DOCTOR: JOSE COLOMA MAESTRE
      FECHA DE LECTURA: 05/05/2021
      DIRECTOR/ES
           MARIA TERESA CARO VALVERDE
           JUAN ANTONIO SOLIS BECERRA
    • 008918  DIFICULTADES EN EL APRENDIZAJE DEL ELE PARA ESLOVACOS. ANÁLISIS DE ERRORES SOCIOCULTURALES EN EL APRENDIZAJE DE LA LENGUA EXTRANJERA MEDIANTE INFOGRAFÍAS Y LA ELABORACIÓN DE UN CORPUS
      DOCTOR: ERIKA BALOGOVA
      FECHA DE LECTURA: 29/04/2021
      DIRECTOR/ES
           JUAN ANTONIO SOLIS BECERRA
    • 008865  TÉCNICAS CINEMATOGRÁFICAS EN EL AULA DE EDUCACIÓN PRIMARIA: UNA PROPUESTA PARA LA MEJORA DE LA PRONUNCIACIÓN INGLESA
      DOCTOR: VIRGINIA MARIA IMBERNON PEREZ
      FECHA DE LECTURA: 23/04/2021
      DIRECTOR/ES
           JOSE BELMONTE SERRANO
           JUAN ANTONIO SOLIS BECERRA
    • 008730  LITERATURE FOR LANGUAGE LEARNING: STUDENTS' AND TEACHERS' VIEWS. LITERATURA PARA EL APRENDIZAJE DE IDIOMAS: PERSPECTIVAS DE ESTUDIANTES Y PROFESORES
      DOCTOR: DIEGO SIRICO
      FECHA DE LECTURA: 11/09/2020
      DIRECTOR/ES
           MARINA BIANCHI
           PEDRO ANTONIO FEREZ MORA
    Trabajos de fin de Master
    • Expanded EFL storytelling: Impact on primary school students' motivation and linguistic competence, design and implementation challenges, teacher views, and a practical application
      AUTOR: LOPEZ PEDROSA, IRIS
      FECHA DE LECTURA: 30/07/2023
      DIRECTOR/ES: FEREZ MORA, PEDRO ANTONIO; COYLE BLACK, YVETTE
    • The impact of a cinema- and literature-based EFL lesson plan about witches on students' views and linguistic and eidetic competence
      AUTOR: HERNANDEZ BENITO, LOIDA
      FECHA DE LECTURA: 20/07/2023
      DIRECTOR/ES: COYLE BLACK, YVETTE; FEREZ MORA, PEDRO ANTONIO
    • Exploring vocational training students views towards the use of films in EFL
      AUTOR: DIAZ CONTRA, ANDREA
      FECHA DE LECTURA: 20/07/2023
      DIRECTOR/ES: PEREZ GUILLEN, CAROLINA; SANCHEZ AUÑON, ESTEFANIA
    • The use of ICT and mass media in the teaching of English in compulsory and postcompulsory secondary education
      AUTOR: MARTINEZ HERNANDEZ, FERNANDO
      FECHA DE LECTURA: 19/07/2023
      DIRECTOR/ES: SOLIS BECERRA, JUAN ANTONIO; MACIAS CORREDERA, CARMEN BELEN
    • Analysing the Teaching of Pronunciation in Secondary Schools in the Region of Murcia Teachers and Learners experiences
      AUTOR: NAVARRO LOPEZ, PATRICIA
      FECHA DE LECTURA: 19/07/2023
      DIRECTOR/ES: FOUZ GONZALEZ, JONAS
    • Explorando las percepciones y el uso de la pedagogía multimodal de los docentes en activo en sus prácticas de aula
      AUTOR: PIÑERA LUCAS, MAR
      FECHA DE LECTURA: 07/07/2023
      DIRECTOR/ES: FEREZ MORA, PEDRO ANTONIO; COYLE BLACK, YVETTE
    • Enhancing Pronunciation Instruction: Exploring the Efficacy of Gesture-Based Instruction
      AUTOR: LOPEZ JIMENEZ, BEATRIZ
      FECHA DE LECTURA: 15/06/2023
      DIRECTOR/ES: ALBALADEJO ALBALADEJO, SARA
    • The Use of Gestures in Pronunciation Teaching: Learning to Pronounce Consonant Clusters
      AUTOR: ARIZAGA RUIZ, SANDRA
      FECHA DE LECTURA: 14/06/2023
      DIRECTOR/ES: ALBALADEJO ALBALADEJO, SARA
    • EXPLORING METHODOLOGIES: THE USE OF SONGS TO IMPROVE PRONUNCIATION IN L2 SPANISH LEARNERS
      AUTOR: CALATAYUD MARTINEZ, PAULA
      FECHA DE LECTURA: 13/06/2023
      DIRECTOR/ES: ALBALADEJO ALBALADEJO, SARA
    • Examining the perceptions of a high-school teacher on the use of films for EFL purposes
      AUTOR: BERENGUER GUIRAO, LAURA
      FECHA DE LECTURA: 13/06/2023
      DIRECTOR/ES: PEREZ GUILLEN, CAROLINA; SANCHEZ AUÑON, ESTEFANIA
    • Using Songs in EFL: A Pronunciation Teaching and Learning Strategy
      AUTOR: PEREZ ALARZA, ALICIA
      FECHA DE LECTURA: 26/07/2022
      DIRECTOR/ES: ALBALADEJO ALBALADEJO, SARA
    • CLIL in Spain for NEAE students: A mission impossible?
      AUTOR: BUENO SOLER, MARTA
      FECHA DE LECTURA: 23/06/2022
      DIRECTOR/ES: VIDAL GARCIA, MARIA DOLORES
    • Cities in the UK: Design and Implementation of a Final Unit Production Task through a WebQuest and Teamwork
      AUTOR: COX CABALLERO, HELENA
      FECHA DE LECTURA: 22/06/2022
      DIRECTOR/ES: MACIAS CORREDERA, CARMEN BELEN; SOLIS BECERRA, JUAN ANTONIO
    • Comparison of the effectiveness of British and American English as models for perceptual training
      AUTOR: ALEDO GARCIA, DANIEL
      FECHA DE LECTURA: 22/06/2022
      DIRECTOR/ES: FOUZ GONZALEZ, JONAS
    • Teachers' and Students' Perceptions on the Use of The Four Resources Model to Explore the Topic of Bullying in an EFL Class
      AUTOR: MIÑARRO GARCIA, ANTONIO DAVID
      FECHA DE LECTURA: 22/06/2022
      DIRECTOR/ES: COYLE BLACK, YVETTE; FEREZ MORA, PEDRO ANTONIO
    • The Use of Cinema in the EFL Classroom: Enhancing Grammar, Argumentation Skills and Critical Thinking on the Topic of Marriage through the Film Little Women
      AUTOR: FLORES ORTUÑO, ANA
      FECHA DE LECTURA: 21/06/2022
      DIRECTOR/ES: ROCA DE LARIOS, JULIO; FEREZ MORA, PEDRO ANTONIO
    • The effects of memeing on adult EFL learners' vocabulary retention
      AUTOR: BERMES, MARGARET FRANCES
      FECHA DE LECTURA: 19/06/2022
      DIRECTOR/ES: SOLIS BECERRA, JUAN ANTONIO; MACIAS CORREDERA, CARMEN BELEN
    • DO STUDENTS KEEP MORE SWITCHED ON WHEN TECHNOLOGY IS WIDELY USED?
      AUTOR: JIMENO SERRANO, JOSE
      FECHA DE LECTURA: 08/02/2022
      DIRECTOR/ES: SOLIS BECERRA, JUAN ANTONIO
    • Efectos del uso de las tabletas en la motivación y el aprendizaje del inglés en Educación Primaria
      AUTOR: MUÑOZ MILLET, ORNELA MARIA
      FECHA DE LECTURA: 08/09/2021
      DIRECTOR/ES: SOLIS BECERRA, JUAN ANTONIO
    • Video-feedback in English as a Foreign Language Writing - Theoretical Perspectives and a Case Study with Adult Learners in Times of COVID-19
      AUTOR: HERNANDEZ GIL, PAULA
      FECHA DE LECTURA: 28/07/2021
      DIRECTOR/ES: COYLE BLACK, YVETTE; ROCA DE LARIOS, JULIO
    • The potential of translanguaging, and songs as learning strategies in Spanish adult beginner EOIs classrooms for the improvement of the pronunciation of the English postalveolar sibilant fricative pair of consonant phonemes /¿; ¿/
      AUTOR: VALIENTE EGEA, MATIAS
      FECHA DE LECTURA: 28/07/2021
      DIRECTOR/ES: ALBALADEJO ALBALADEJO, SARA
    • Teachers' attitudes towards English pronunciation models and their implementation in secondary schools in Murcia
      AUTOR: LORENTE LOPEZ, JUAN MANUEL
      FECHA DE LECTURA: 24/06/2021
      DIRECTOR/ES: FOUZ GONZALEZ, JONAS
    • Evaluation of CLIL materials and teachers' beliefs: an empirical study.
      AUTOR: GALVEZ SANDOVAL, ELENA
      FECHA DE LECTURA: 24/06/2021
      DIRECTOR/ES: VIDAL GARCIA, MARIA DOLORES; MONROY HERNANDEZ, FUENSANTA
    • The impact of COVID-19 on English teaching and the Bilingual Programme in Secondary Schools
      AUTOR: TOMAS DIAZ, MARIA JOSEFINA
      FECHA DE LECTURA: 24/06/2021
      DIRECTOR/ES: VIDAL GARCIA, MARIA DOLORES; MONROY HERNANDEZ, FUENSANTA
    • Secondary students' perceptions, attitudes and experience on the use of social networks in the EFL classroom.
      AUTOR: GARCIA GARCIA, LAURA
      FECHA DE LECTURA: 24/06/2021
      DIRECTOR/ES: SOLIS BECERRA, JUAN ANTONIO; MACIAS CORREDERA, CARMEN BELEN
    • Students' Opinions on the Use of Songs for Learning EFL: Raising Awareness of Racism
      AUTOR: CERON MONTALBAN, SOFIA
      FECHA DE LECTURA: 24/06/2021
      DIRECTOR/ES: ROCA DE LARIOS, JULIO; FEREZ MORA, PEDRO ANTONIO
    • The use of ICT in English language teaching: a didactic approach in a class of 1st year of compulsory education
      AUTOR: GRACIA CANALES, LIDIA
      FECHA DE LECTURA: 24/06/2021
      DIRECTOR/ES: MACIAS CORREDERA, CARMEN BELEN; SOLIS BECERRA, JUAN ANTONIO
    • Literature, Film and Feminism in EFL: Students' Perspectives
      AUTOR: LOZANO DEL AMOR, MARINA
      FECHA DE LECTURA: 23/06/2021
      DIRECTOR/ES: COYLE BLACK, YVETTE; FEREZ MORA, PEDRO ANTONIO
    • Aiming for intelligibility: an analysis of pronunciation materials in EFL textbooks used in secondary schools of the region of Murcia
      AUTOR: REQUENA MARTINEZ, DANIEL
      FECHA DE LECTURA: 22/06/2021
      DIRECTOR/ES: ALBALADEJO ALBALADEJO, SARA
    • Collaborative digital storytelling: an intervention proposal with Grade-6 students
      AUTOR: MARTINEZ VIVANCOS, JUAN
      FECHA DE LECTURA: 11/09/2020
      DIRECTOR/ES: SOLIS BECERRA, JUAN ANTONIO
    • PROPOSAL OF A CINEMA-BASED DIDACTIC UNIT FOR EFL AT HIGH SCHOOL
      AUTOR: VERGARA DELGADO, SILVIA
      FECHA DE LECTURA: 31/07/2020
      DIRECTOR/ES: SANCHEZ AUÑON, ESTEFANIA; PEREZ GUILLEN, CAROLINA
    • CLIL practical implementation
      AUTOR: PEDRAZA TENDERO, ALBERTO
      FECHA DE LECTURA: 31/07/2020
      DIRECTOR/ES: VIDAL GARCIA, MARIA DOLORES; MONROY HERNANDEZ, FUENSANTA
    • Pronunciation Learning Strategies, Extramural English, and its Impact on Spanish Students' Oral Proficiency
      AUTOR: MAS HURTADO, ASUNCION
      FECHA DE LECTURA: 31/07/2020
      DIRECTOR/ES: ALBALADEJO ALBALADEJO, SARA
    • An analysis of pronunciation teaching activities in two commonly used ELT textbook series in the Region of Murcia
      AUTOR: DIAZ GARRE, JOSE MIGUEL
      FECHA DE LECTURA: 29/07/2020
      DIRECTOR/ES: FOUZ GONZALEZ, JONAS
    • The use of pronunciation learning strategies in English as foreign language classroom and the relevance of using L1 to help improve pronunciation.
      AUTOR: PONS DOMINGUIS, PONCIANO
      FECHA DE LECTURA: 27/07/2020
      DIRECTOR/ES: ALBALADEJO ALBALADEJO, SARA
    • High school teachers' perceptions and use of cinema as a didactic tool in TEFL
      AUTOR: AGÜERA MARTINEZ, JUAN FRANCISCO
      FECHA DE LECTURA: 20/07/2020
      DIRECTOR/ES: SANCHEZ AUÑON, ESTEFANIA; PEREZ GUILLEN, CAROLINA
    • Exploring instructional activity, language use and the development of content knowledge in two primary school CLIL science classrooms.
      AUTOR: MACANAS JIMENEZ, CARLA
      FECHA DE LECTURA: 07/07/2020
      DIRECTOR/ES: COYLE BLACK, YVETTE; NICOLAS CONESA, FLORENTINA
    • Perceptions and performance of efl secondary teachers concerning the use of ict
      AUTOR: CANO SANCHEZ, ALEJANDRO MAXIMILIANO
      FECHA DE LECTURA: 26/06/2020
      DIRECTOR/ES: SOLIS BECERRA, JUAN ANTONIO
    • Audiovisual materials and subtitles to teach multiword expressions in Segunda lengua extranjera (inglés)
      AUTOR: CASTILLO RUIZ, JUAN MIGUEL
      FECHA DE LECTURA: 26/06/2020
      DIRECTOR/ES: COYLE BLACK, YVETTE; ROCA DE LARIOS, JULIO
    • TEACHERS¿ ATTITUDES TOWARDS PRONUNCIATION IN SECONDARY AND POST-SECONDARY EDUCATION IN THE REGION OF MURCIA
      AUTOR: MARTINEZ GONZALEZ, RAQUEL
      FECHA DE LECTURA: 26/06/2020
      DIRECTOR/ES: FOUZ GONZALEZ, JONAS
    • AN INVESTIGATION INTO TEACHERS¿ PERCEPTIONS TOWARDS LITERATURE IN EFL
      AUTOR: CUADRADO SANCHEZ, MIGUEL ANGEL
      FECHA DE LECTURA: 26/06/2020
      DIRECTOR/ES: ROCA DE LARIOS, JULIO; FEREZ MORA, PEDRO ANTONIO
    • STUDENTS' PERCEPTIONS ABOUT USING TV SERIES IN THE EFL CLASSROOM AN EMPIRICAL RESEARCH PROJECT
      AUTOR: LOPEZ ORENES, MARIA DEL CARMEN
      FECHA DE LECTURA: 25/06/2020
      DIRECTOR/ES: COYLE BLACK, YVETTE; FEREZ MORA, PEDRO ANTONIO
    • Written Corrective Feedback as a Learning Technique. The use of models: a case study
      AUTOR: DIAZ GARCIA, RAQUEL
      FECHA DE LECTURA: 23/06/2020
      DIRECTOR/ES: VIDAL GARCIA, MARIA DOLORES; NICOLAS CONESA, FLORENTINA
    • THE GENRE-BASED APPROACH AND THE USE OF DIGITAL GAMES IN EFL IN SECONDARY EDUCATION
      AUTOR: RUIZ AROCA, NOELIA
      FECHA DE LECTURA: 21/06/2020
      DIRECTOR/ES: MACIAS CORREDERA, CARMEN BELEN; SOLIS BECERRA, JUAN ANTONIO
    • A Critical Review of EFL vs. ELF: Pronunciation Teaching Models, Methods, Materials and Teachers¿ Preferences
      AUTOR: PARAPAR GARCIA, EVA
      FECHA DE LECTURA: 26/02/2020
      DIRECTOR/ES: ALBALADEJO ALBALADEJO, SARA
    • English as a Lingua Franca: teaching pronunciation nowadays and English as an international language in ELT
      AUTOR: CAMPOY HIDALGO, ALBA
      FECHA DE LECTURA: 19/09/2019
      DIRECTOR/ES: ALBALADEJO ALBALADEJO, SARA
    • TRABAJO FIN DE MÁSTER ALEKSANDRA RADOSLAVOVA PETROVA
      AUTOR: PETROVA, ALEKSANDRA RADOSLAVOVA
      FECHA DE LECTURA: 19/09/2019
      DIRECTOR/ES: MACIAS CORREDERA, CARMEN BELEN; SOLIS BECERRA, JUAN ANTONIO
    • Exploring teacher-led oral languaging and individual written languaging on second language learners' processing and uptake from reformulations
      AUTOR: GARCIA MARIN, LUCIA
      FECHA DE LECTURA: 19/09/2019
      DIRECTOR/ES: COYLE BLACK, YVETTE
    • Teachers' Beliefs and Strategies on CLIL materials: an Empirical Study
      AUTOR: JARA LOPEZ, LAURA
      FECHA DE LECTURA: 18/09/2019
      DIRECTOR/ES: VIDAL GARCIA, MARIA DOLORES; MONROY HERNANDEZ, FUENSANTA
    • DESARROLLO DE ESTRATEGIAS DE FORMULACIÓN ESCRITA EN LA ETAPA DE EDUCACIÓN PRIMARIA EN GÉNERO NARRATIVOS Y EXPOSITIVOS EN L1 Y L2.
      AUTOR: GONZALEZ TEJERO, ANA
      FECHA DE LECTURA: 12/09/2019
      DIRECTOR/ES: COYLE BLACK, YVETTE; ROCA DE LARIOS, JULIO
    • THE TEACHING OF ENGLISH PRONUNCIATION IN SECONDARY SCHOOLS AND SCHOOLS OF LANGUAGES IN SPAIN: MAIN METHODS AND PHONOLOGICAL FEATURES. A RESEARCH-BASED APPROACH.
      AUTOR: MARTINEZ CANO, JOSE ANTONIO
      FECHA DE LECTURA: 11/07/2019
      DIRECTOR/ES: ALBALADEJO ALBALADEJO, SARA
    • EXPLORING SPANISH STUDENTS¿ ATTITUDES TOWARDS ELF.
      AUTOR: GEA ALEDO, BEATRIZ
      FECHA DE LECTURA: 11/07/2019
      DIRECTOR/ES: ALBALADEJO ALBALADEJO, SARA
    • THE USE OF POETRY IN EFL: EXPLORING TEACHERS¿ AND STUDENTS¿ BELIEFS
      AUTOR: RODRIGUEZ PINTADO, IRENE
      FECHA DE LECTURA: 11/07/2019
      DIRECTOR/ES: ROCA DE LARIOS, JULIO; FEREZ MORA, PEDRO ANTONIO
    • Literature, drama and remediation in the English Language Classroom
      AUTOR: MARTINEZ POMARES, BLANCA
      FECHA DE LECTURA: 11/07/2019
      DIRECTOR/ES: COYLE BLACK, YVETTE; ROCA DE LARIOS, JULIO
    • Using Literature and Cinema in the EFL Classroom: Students¿ Perceptions
      AUTOR: CANOVAS COSTA, ANA MARIA
      FECHA DE LECTURA: 11/07/2019
      DIRECTOR/ES: COYLE BLACK, YVETTE; FEREZ MORA, PEDRO ANTONIO
    • Teachers' use of motivational strategies in bilingual and non-bilingual classes
      AUTOR: MARTINEZ PIERNAS, MARIA CARIDAD
      FECHA DE LECTURA: 10/07/2019
      DIRECTOR/ES: VIDAL GARCIA, MARIA DOLORES; MONROY HERNANDEZ, FUENSANTA
    • Promoting gender equality through critical pedagogy in EFL: A qualitative study
      AUTOR: OCAÑA PEREZ, ANTONIO JESUS
      FECHA DE LECTURA: 03/02/2019
      DIRECTOR/ES: ROCA DE LARIOS, JULIO; COYLE BLACK, YVETTE
    • The Presence of Information and Communication Technologies in EFL Books in Primary Education
      AUTOR: NUÑEZ CARAVACA, MARIA
      FECHA DE LECTURA: 03/02/2019
      DIRECTOR/ES: SOLIS BECERRA, JUAN ANTONIO
    Proyectos
    • FFI2016-79763-P
      EL POTENCIAL DE APRENDIZAJE DE LA ESCRITURA EN L2. PROCESOS ATENCIONALES, DIFERENCIAS INDIVIDUALES Y DESARROLLO LINGÜISTICO
      ENTIDAD: MINISTERIO DE ECONOMÍA Y COMPETITIVIDAD
      COMIENZO: 30/12/2016, FIN: 29/12/2019
      INVESTIGADORES PRINCIPALES
           ROSA MARIA MANCHON RUIZ
           JULIO ROCA DE LARIOS
      OTROS INVESTIGADORES
           JAVIER MARIN SERRANO
           YVETTE COYLE BLACK
           MARIA LOURDES CEREZO GARCIA
           FLORENTINA NICOLAS CONESA
           MIGUEL ANGEL PEREZ SANCHEZ
    • PGC2018-095393-B-I00
      TEMPORALIDADES QUEER EN LA CULTURA ANGLÓFONA CONTEMPORÁNEA (LITERATURA, CINE Y VIDEOJUEGOS)
      ENTIDAD: MINISTERIO DE CIENCIA, INNOVACIÓN Y UNIVERSIDADES
      COMIENZO: 01/01/2019, FIN: 31/12/2022
      INVESTIGADORES PRINCIPALES
           JUAN ANTONIO SUAREZ SANCHEZ
      OTROS INVESTIGADORES
           CAROLINA SANCHEZ-PALENCIA CARAZO
           PEDRO ANTONIO FEREZ MORA
           VIRGINIA VILLAPLANA RUIZ
           ESTIBALIZ ENCARNACION PINEDO
    • PGC2018-095050-B-I00
      ELABORACIÓN Y ANÁLISIS FONÉTICO LINGÜÍSTICO DE UN CORPUS ORAL DIACRÓNICO DEL INGLÉS
      ENTIDAD: MINISTERIO DE CIENCIA, INNOVACIÓN Y UNIVERSIDADES
      COMIENZO: 01/01/2019, FIN: 31/12/2021
      INVESTIGADORES PRINCIPALES
           JOSE ANTONIO MOMPEAN GONZALEZ
    • PID2019-104353GB-I00
      PROCESOS Y PRODUCTOS DE ESCRITURA EN L2. DESCRIPCIÓN Y ENTRENAMIENTO
      ENTIDAD: AGENCIA ESTATAL DE INVESTIGACIÓN
      COMIENZO: 01/06/2020, FIN: 31/07/2023
      INVESTIGADORES PRINCIPALES
           YVETTE COYLE BLACK
           ROSA MARIA MANCHON RUIZ
      OTROS INVESTIGADORES
           RAQUEL CRIADO SANCHEZ
           MARIA LOURDES CEREZO GARCIA
           FLORENTINA NICOLAS CONESA
           JUAN ANTONIO SOLIS BECERRA
    • PID2022-137876NB-I00
      ESTUDIO LONGITUDINAL DEL APRENDIZAJE DE LA PRONUNCIACIÓN DEL INGLÉS COMO LENGUA EXTRANJERA Y DE LA EFECTIVIDAD DEL ENTRENAMIENTO FONÉTICO EN EL CONTEXTO UNIVERSITARIO
      ENTIDAD: AGENCIA ESTATAL DE INVESTIGACIÓN
      COMIENZO: 01/09/2023, FIN: 31/08/2027
      INVESTIGADORES PRINCIPALES
           JOSE ANTONIO MOMPEAN GONZALEZ
           JONAS FOUZ GONZALEZ
      OTROS INVESTIGADORES
           INMACULADA DE JESUS ARBOLEDA GUIRAO
    Proyectos U.E.
    • KA220-HED-000157119
      INTEGRATING PRIMARY AND PRE-SCHOOL VIRTUAL EXCHANGE PROJECTS INTO LANGUAGE TEACHER EDUCATION
      PROGRAMA: ERASMUS +
      PARTICIPACIÓN: SOCIO
      COMIENZO: 01/09/2023, FIN: 01/09/2026
      INVESTIGADORES PRINCIPALES
           COYLE BLACK YVETTE
      OTROS INVESTIGADORES
           NICOLAS CONESA FLORENTINA
           FEREZ MORA PEDRO ANTONIO
           CARRILLO GARCIA MARIA ENCARNACION
    • 2019-1-ES01-KA201-065597
      AROSE: ADVANCING AND REASSESING ORAL SKILLS FOR ENGLISH
      PROGRAMA: ERASMUS +
      PARTICIPACIÓN: LIDER
      COMIENZO: 01/10/2019, FIN: 31/08/2022
      INVESTIGADORES PRINCIPALES
           PRENDES ESPINOSA MARIA PAZ
      OTROS INVESTIGADORES
           ROMAN GARCIA MARIA DEL MAR
           JODAR BONILLA OSCAR DE
           SOLANO FERNANDEZ ISABEL MARIA
           SANCHEZ VERA MARIA DEL MAR
           GUTIERREZ PORLAN ISABEL DEL CARMELO
           VIDAL GARCIA MARIA DOLORES
    Contratos
    • CURSO: BUENAS PRÁCTICAS EN MEDIACIÓN INTERCULTURAL. EXPERIENCIAS Y HERRAMIENTAS APLICADAS
      ENTIDAD: ASOCIACIÓN COLUMBARES
      COMIENZO: 07/03/2022, FIN: 30/06/2022
      INVESTIGADORES PRINCIPALES
           ENCARNACION BAS PEÑA
      OTROS INVESTIGADORES
           FRANCISCO MIGUEL ORTIZ GONZALEZ-CONDE
           MARIA DE MONSERRATE RODRIGUEZ EGIO
           YVETTE COYLE BLACK
           MARIA JESUS BAZACO BELMONTE
    • CURSO: TRATA DE PERSONAS CON FINES DE EXPLOTACIÓN SEXUAL
      ENTIDAD: ASOCIACIÓN COLUMBARES
      COMIENZO: 03/05/2022, FIN: 02/06/2022
      INVESTIGADORES PRINCIPALES
           ENCARNACION BAS PEÑA
      OTROS INVESTIGADORES
           MARIA JESUS BAZACO BELMONTE
           MARIA DE MONSERRATE RODRIGUEZ EGIO
           YVETTE COYLE BLACK
           FRANCISCO MIGUEL ORTIZ GONZALEZ-CONDE
    • CURSO - PREVENCIÓN E INTERVENCIÓN ANTE EL MALTRATO EN LAS PERSONAS DE LA TERCERA EDAD
      ENTIDAD: ASOCIACIÓN COLUMBARES
      COMIENZO: 30/05/2022, FIN: 30/06/2022
      INVESTIGADORES PRINCIPALES
           ENCARNACION BAS PEÑA
      OTROS INVESTIGADORES
           MARIA JESUS BAZACO BELMONTE
           FRANCISCO MIGUEL ORTIZ GONZALEZ-CONDE
           YVETTE COYLE BLACK
           MARIA DE MONSERRATE RODRIGUEZ EGIO
    • CURSO INTERVENCIÓN PRÁCTICA PARA PROFESIONALES PARA LA PREVENCION E INTERVENCIÓN ANTE LA VIOLENCIA CONTRA LA INFANCIA
      ENTIDAD: ASOCIACIÓN COLUMBARES
      COMIENZO: 26/09/2022, FIN: 03/11/2022
      INVESTIGADORES PRINCIPALES
           ENCARNACION BAS PEÑA
      OTROS INVESTIGADORES
           MARIA JESUS BAZACO BELMONTE
           YVETTE COYLE BLACK
    • PREVENCIÓN E INTERVENCIÓN ANTE EL MALTRATO EN LAS PERSONAS DE LA TERCERA EDAD
      ENTIDAD: ASOCIACIÓN COLUMBARES
      COMIENZO: 26/05/2023, FIN: 29/06/2023
      INVESTIGADORES PRINCIPALES
           ENCARNACION BAS PEÑA
      OTROS INVESTIGADORES
           MARIA JESUS BAZACO BELMONTE
           MARIA DE MONSERRATE RODRIGUEZ EGIO
           FRANCISCO MIGUEL ORTIZ GONZALEZ-CONDE
           JOSEFA MUÑOZ RUIZ
           YVETTE COYLE BLACK
    • TRÁFICO DE PERSONAS CON FINES DE EXPLOTACIÓN SEXUAL
      ENTIDAD: ASOCIACIÓN COLUMBARES
      COMIENZO: 19/10/2023, FIN: 30/11/2023
      INVESTIGADORES PRINCIPALES
           ENCARNACION BAS PEÑA
      OTROS INVESTIGADORES
           YVETTE COYLE BLACK
           MARIA JESUS BAZACO BELMONTE
           JOSEFA MUÑOZ RUIZ
    • ATENCIÓN Y PROTECCIÓN HACIA LAS HIJAS E HIJOS VÍCTIMAS DE VIOLENCIA DE GÉNERO
      ENTIDAD: ASOCIACIÓN COLUMBARES
      COMIENZO: 24/10/2023, FIN: 31/12/2023
      INVESTIGADORES PRINCIPALES
           ENCARNACION BAS PEÑA
      OTROS INVESTIGADORES
           MARIA JESUS BAZACO BELMONTE
           JOSEFA MUÑOZ RUIZ
           YVETTE COYLE BLACK
    • PREVENCIÓN Y SENSIBILIZACIÓN DE LA VIOLENCIA DE GÉNERO EN INFANCIA Y ADOLESCENCIA
      ENTIDAD: ASOCIACIÓN COLUMBARES
      COMIENZO: 14/11/2023, FIN: 11/12/2023
      INVESTIGADORES PRINCIPALES
           ENCARNACION BAS PEÑA
      OTROS INVESTIGADORES
           YVETTE COYLE BLACK
           MARIA JESUS BAZACO BELMONTE
           JOSEFA MUÑOZ RUIZ
    • CURSO: AUTOCUIDADO PARA PROFESIONALES QUE TRABAJAN EN EL ÁMBITO DE LA VIOLENCIA DE GÉNERO
      ENTIDAD: ASOCIACIÓN COLUMBARES
      COMIENZO: 17/01/2024, FIN: 10/02/2024
      INVESTIGADORES PRINCIPALES
           ENCARNACION BAS PEÑA
      OTROS INVESTIGADORES
           YVETTE COYLE BLACK
           MARIA JESUS BAZACO BELMONTE
           JOSEFA MUÑOZ RUIZ